زندگی جاری ست ...

دست تو فانوس شبه، جادوئی از آغوش ماه از واژه ها طرحی بکش، با هر اشاره هر نگاه

زندگی جاری ست ...

دست تو فانوس شبه، جادوئی از آغوش ماه از واژه ها طرحی بکش، با هر اشاره هر نگاه

ماهُ دادن به شب های تار

 

سلام

 

این مسافرت هم تموم شد.

چهارمین مسافرت مشهد دست جمعی مون هم برگزار شد. (بعد از کنکور هر سال تابستون با دوستان دوره ی دبیرستان جمع می شیم می ریم مشهد.)

 

خدا رو شکر که تیر ماه به خوبی و خوشی تموم شد و تا یکی دو روز دیگه تابستون رسما برای من شروع می شه.

می خوام کلی کتاب بخونم، فیلم ببینم، کوه برم.

 

محمد حسین ما دوستیه که نفسش حقه.

تو موبایلش این ترانه رو ریخته بود و تو مشهد برامون پخش می کرد.

بی اختیار با شنیدن این ترانه اشک تو چشمهامون جمع می شد.

 

بارون

 

ببار ای بارون ببار

با دلُم گریه کن خون ببار

در شبای تیره چون زلف یار

بهر لیلی چو مجنون ببار

                                    ای بارون

 

دلا خون شو، خون ببار

بر کوه و دشت و هامون ببار

به سرخی لبای سرخ یار

به یاد عاشقای این دیار

به داغ عاشقای بی مزار

                                    ای بارون

 

ببار ای ابر بهار

با دلم به هوای زلف یار

داد و بیداد از این روزگار

ماهُ دادن به شب های تار

                                    ای بارون

 

ببار ای بارون ببار

با دلُم گریه کن خون ببار

در شبای تیره چون زلف یار

بهر لیلی چو مجنون ببار

                                    ای بارون

 

شاعر علی معلم – با اجرای حضرت شجریان

ترانه ی بارون – از آلبوم شب سکوت کویر

 

نظرات 26 + ارسال نظر
هیلا سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:19

زیارت قبول .راستی علی اقا آفرین به دقتت.باور میکنی من متوجه یکی بودن سطر اول این دو شعر نشده بودم.ایده اصلی هر دو شعر یکی بود.من معمولا چند سطری را در دفترم مینویسم و بعد وقتی میخواهم روی وب بیاورم کاملش میکنم.اصلا حواسم نبود که روی این شعر قبلا کار شده.باز ممنون از یاداوریت

مرسی - خیلی ممنون.
اتفاقی بود. (من اینقدر ها هم با هوش نیستم)

تنها سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:56

سلام
زیارت قبول

متشکرم

محمد حسین سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:49 http://newave.myblog.ir

بابا احساسات!!!
راستی قضیه دومین چی شد؟

>:D

محمد رضا سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 13:57

امیدوارم هر سال از تابستونت اینجوری راضی باشی!
قبول باشه! قبول باشه! قبول باشه!

تازه ۲ ماه مونده.
تشکر

... پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:18

پس داری میای مشهد..

فچ کنم با هم یه هفته تفاوت زمانی داریم :))‌

... پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:21

آقا ماروهم دعا کن..

ببینم تو واسه ملت مینویسی علی به من که میرسی مینویسی:٬

به یاد همه دوستان بودم.

اگر با من نبودش هیچ میلی ...

... پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:23

ببینم اومدی یا میخوای بیا؟یا برگشتی؟؟؟

سه شنبه هفته قبل راه افتادیم و دوشنبه صبح تهران بودیم.
(الان برگشتم.)

سارا جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:48 http://adamaka.blogsky.com

سلام علی جونم
اومدی
خوش گذشت؟
رسیدن به خیر عزیز

راستی علی...
این ها سهم تو از توست

بد جور دلم گرفته

جای شما خالی

مرسی

دلتنگ نگاتم ...

مهدیه جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 14:42 http://www.rah-vareh.blogfa.com/

زیارت قبول.
اینبار که دیر خبر دار شدیم.
برا سال بعد،از همین حالا التماس دعا (:

یا علی

من یه دعای کلی برای همه دوستان کردم.
چشم. (البته اگه خدا بخواد ماه دیگه دوباره مشهد می رم)

محمد رضا شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:49

نه خیر ... تو تعطیلاتم ... تنبلی ... صد رحمت به خودمون!
چهارشنبه که اون ۲۰ درصده کار دستمون داد...لااقل امروز برنامه رو ردیف کن! :)

کلا خیلی از سطر اول سر در نیاوردم!
فردا یا پس فردا می ریم.

محمد رضا شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 14:16

سطر اولم در مورد وبلاگت بود ...
تازه تو به من انقده شک داری؟
قول که دیگه هیچ وقت دعوا نشه!
اون موقعها هم که می دیدی، به خاطر این بودکه من تو روابطم با تو بی تجربه بودم! :)

فعلا که دعوا شد :)

محمد رضا یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:04

نه خیر، اجازه نیست!

چشم.

احمد دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:04 http://www.bisaman.blogfa.com/

سلام عزیز
مطمئنم به شما بیشتر از ما خوش گذشته ...امیدوارم همیشه شاد باشی ... شعر بارونتم خیلی قشنگه... میخوامت

نمی خوام بهت بگم دوست دارم
آخه خیلی واسه عشق تو کمه
...

... دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 16:00

چقد تنبلی ت آپ کردن..

روزهای بی خاطره ...

عروسک کوکی دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 16:45 http://ninijooneman.blogfa.com

سلام.....چطوری؟خوش به حالت که هنوز بچه های دبیرستان رو می بینی..........

سلام
مرسی
واقعا با دوستان دبیرستان بد خوش می گذره.

... پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 00:20

بودن همش خاطره است!!..

خاطره های نانوشتنی ...

... پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:03

دلت میاد به من بگی بی ادب!!

من گفتم جواب بی ادبی به من ندید. نه اینکه تو بی ادبی.
استغفر الله ربی ...
و اتوب الیه

... پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:05

فعلا بارباپاپا تب کرده..

هیچگی نیس ببرتش دکتر..:(

:(( اون وقت که یکی هست ببره دکتر می گید تبش عشخیه، حالا که کسی نیست می گید دکتر می خواد ...

گیلاسی پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:33

ببین منو تهدید نکنااااااااااااا خودم پاش برسه یه پا طاهره سلیطه میشم ((:* ببینمن نمی دونم معنی سلیطه یعنی چی...همینطوری امد به ذهنم گفتم...
دیگه اینکه تا قبل از تعطیلات هی میگی اینکرا رو میکنم..اون کار رو میکنم..ولی بعدش که تعطیل میشی ..میشینی تو خونه تا به عنوان کپک بیان کشفت کنن....
البته خودمو عرض ..ارز ..می کنم... الان این دختره میاد میگه مگه عرضم میکنن !!!!

من که همیشه فرمانبردار شما هستم .
کپک رو بد پایه ام. =))
بله ارز رو چنج می کنن.

محمد رضا پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:33

من بی تقصیرم علیرضا....
این گیلاسی خودش پر روئه!:))))

این چه طرز برخورد با یه خانوم محترمه. X-(

گیلاسی جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:16

نه تقصیر محمده (((:*

چی تقصیر محمده ؟

... جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:40

اوا گیلاسی مگه خودت نمیدونی عرضم مگه میکنن!!!

...

... جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:45

چرا وسط دعوا نرخ تعیین میکنی...

خیلی هم این الهام خوشگله..خیلی خوشگله...

آخه دختردایی منم دقیقا همین شکلیه با همین فرم مو و هیکل ولی یه ۳ سالی بزرگتره اونموقع که ۷ سالش بود هیکلش همین فرمی بود ولی الان شده شبیه تو...(نیش)خواستم قبل از اینکه الهام شبیه تو بشه یه گوشزدی کرده باشم..

اگه حرف بدی زده بودم ببخشید..

از دلش در آر..

بگو این خودش باربیه حسودیش میشه به تو:|
از صبح تا شب میخوری میخوابی هیچ فعالیتی هم نداری...

من دعوام کجا بود.
اسمش الهه است نه الهام.
:)
من کخ کلی خندیدم ولی الهه خوشش نمی یاد.
چشم
:)
شما از کجا فهمیدی ؟

... جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 13:49

همون...

منظورم الهه بود..

خوب کسی که هیکلش رو فرم باشه از صبح تا شب میخوره و میخوابه دیگه..

:))

سارا شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 00:30 http://adamaka.blogsky.com

سلام علی عزیزم
رسیدن به خیر
خوش گذشت
...
شعر قشنگی بود
راستی علی من دارم برای اولین بار می رم اعتکاف
اومدم براتون تعریف می کنم

راستی علیرضا رو دیدی
همه فکر می کنن دختره
همه زندگیه منه
با اینکه ازم دوره

سلام
مرسی

اعتکاف خوش بگذره :)

این علیرضا اونقد نازه همه فکر می کنن دختره. (اینقد نازه که من اوون همه در موردش نوشتم.)

هیلا دوشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:01

سلام.تعطیلی کی تمام میشه.پست جدید یالاه.

خمیر مایه پست جدید رو آماده کردیم.
بعد ازش پست جدید خام آماده کردیم.
الان گذاشتمش تو تنور بپذیره. (ظاهرا خیلی دیر پزه :))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد